جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۲۱:۵۱

توضیح وزیر نفت درباره فروش نفت ایران
ایران دریلینگ: وزیر نفت درباره ادعای ارائه تخفیف‌های جذاب از سوی ایران برای پس گرفتن بازار در پساتحریم گفت: پس از رفع تحریم‌ها، براساس عُرف بازار نفت تخفیف می‌دهیم. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از اویل نیوز؛ بیژن زنگنه با اشاره به اینکه اولویت ایران پس از رفع تحریم‌ها، افزایش صادرات نفت است و قصد دارد میزان آن را به پیش از دوران تحریم برساند، گفت: در روزهای گذشته برخی منابع خبری از برنامه ایران برای ارائه تخفیف‌های زیاد به مشتریان نفت خود خبر داده بودند.

ایران تا پیش از تشدید تحریم‌ها، روزانه بیش از دو میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کرد، اما پس از رفع تحریم‌ها ناگزیر، میزان صادرات را به یک میلیون بشکه در روز کاهش داد. براساس گزارش وزارت نفت، در سال‌هایی که حضور ایران در بازار جهانی نفت کمرنگ شده بود، دیگر تولیدکنندگان مانند عربستان، روسیه و عراق سهم ایران را در بازار تصاحب کردند؛ اما در هفته‌های گذشته و پس از موفقیت مذاکرات هسته‌ای و با نزدیک شدن به زمان لغو تحریم‌ها، وزیر نفت به شرکت‌های تولیدکننده نفت دستور آمادگی برای افزایش تولید و صادرات نفت پس از لغو تحریم‌ها را صادر کرده است.

در عملیات رکوردگیری که چندی پیش در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شد، در کمتر از یک روز، میزان تولید نفت ٥٠٠ هزار بشکه افزایش یافت. علاوه بر این، پایانه صادراتی خارک نیز خود را برای افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ای صادرات نفت خام آماده می‌کند، به گونه‌ای که زیرساخت لازم برای این افزایش صادرات فراهم شده است.


  کد خبر : 841
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :